021-22824492

تماس با ما

info@gmail.com

ساعت کاری: 09:00 صبح تا 18:00 بعد از ظهر

تهران - نیاوران

خیابان شهید باهنر، پلاک62 واحد6

شما این محصولات را انتخاب کرده‌اید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

پدرخوانده نظام مهندسی

پدرخوانده نظام مهندسی

پدرخوانده نظام مهندسی

پدرخوانده نظام مهندسی

سالهای زیادی است که نام پدرخوانده نظام مهندسی و به بیانی دیگر پدرخوانده های نظام مهندسی بسیار بر سر زبان هاست و همچنان هیچ اشاره مستقیمی به هیچ یک از افراد نمی گردد.

به منظور شرکت در هر انتخاباتی در سطح کشور ارائه لیست توسط احزاب و گروه های مختلف یکی از رایج ترین حالت های تبلیغی است. انتخابات نظام مهندسی نیز از این قائده مستثنی نبوده و در زمان انتخابات گروه های مختلف لیست های مختلفی ارائه می‌دهند. در بسیاری از موارد لیدرها و مسئولین گروه های پر قدرت تحت عنوان پدرخوانده نامیده می‌شوند و این صحبت مطرح می‌گردد که ایشان سعی در هدایت نفرات لیست مورد حمایت خود به داخل هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی دارند.

در برخی موارد بی اخلاقی هایی نیز از طرف برخی از سرگروه ها مشاهده شده است. مواردی همچون سهم خواهی از قسمت های مختلف سازمان نظام مهندسی . به طور مثال دو گروه مختلف با یکدیگر توافق می‌کنند که از همدیگر حمایت کنند و در زمان تقسیم پست و جایگاه ها، یکی از طرفین پست ریاست و طرف دیگر پست خزانه داری سازمان را به خود اختصاص داده است.

در این میان به دست آوردن صندلی های مخصوص به سازمان نظام مهندسی تهران از اهمیت بالاتری نسبت به سایرین برخوردار است. اهمیت سازمان نظام مهندسی تهران از آنجا بسیار مهم است که در بسیاری از موارد رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور از بین اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی تهران انتخاب می‌گردد و گروهی که بتواند صندلی ریاست سازمان نظام مهندسی تهران را از آن خود کند به نوعی ریاست سازمان نظام مهندسی کشور را نیز در دست خواهد داشت. به طور مثال در سال دوم و سوم از دوره نهم سازمان نظام مهندسی تهران گروه مشهور به زمان، موضوع بیان شده را به خود اختصاص داد، به گونه ای که آقای علی کریمی آنچه ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران را به دست آورد و آقای حمزه شکیب سکان هدایت سازمان نظام مهندسی کشور را در دست گرفت.

گروه بندی و اتحاد در قدم اول و به خودی خود دارای ایراد و یا اشکالی نیست و موضوع مافیای نظام مهندسی زمانی روی سیاه خود را نشان می‌دهد که گاها افراد منصب دار در سازمان نظام مهندسی، زمانیکه قدرت را در دستان خود می‌بینند، به شیوه های مختلف سعی در فیلتر کردن افراد و کارمندان سازمان داشته و با نصب و اخراج افراد مختلف، آرایش مخصوص به خود را در سازمان حاکم می‌کنند. این موضوع آنجا خطرناک می‌گردد که ریاست ، بازرسی ، شورای انتظامی و … تماما در دستان یک فرد قرار داشته باشد و در نتیجه آن قدرت و سیستم بازرسی و جلوگیری از فساد در یک سمت و سو قرار داشته و این موضوع خود زمینه ساز بروز فساد بالایی خواهد بود.

پدرخوانده ها در سازمان نظام مهندسی با نفوذ و اعمال فشار بر شورای انتظامی سعی بر صدور رای بر علیه برخی افراد تیم مقابل دارند تا به این شکل رقبای خود را از گردونه رقابت ها خارج کنند و این بی اخلاقی ها زمانی به اوج می‌رسد که هر فرد مطالبه گر و جویای حق و عدالتی که بخواهد از سردمداران مطالبه گری کند با تهدید از طرف شورای انتظامی رو به رو خواهد شد.

برخی از افراد نیز که در سازمان نظام مهندسی تهران سابقه بسیار روشن و درخشانی دارند همواره مورد توجه عموم مهندسین بوده و در صورت حضور در انتخابات بدون شک با آرای بالایی به عضویت هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی در خواهند آمد. بدون شک حضور این افراد عرصه را برای جولان سو استفاده گران تنگ خواهد کرد و از این رو مافیای نظام مهندسی سعی در جدا کردن این افراد از گردونه رقابت انتخابات نظام مهندسی خواهند داشت.

به زبان ساده تر، پدرخوانده نظام مهندسی کسانی هستند که با مهندسی کردن انتخابات سعی در هدایت جریان انتخابات دارند و این نکته را باید اعلام نمود که از زبان این افراد، نفرات محبوب و خوش نام سازمان نظام مهندسی به عنوان مافیا خطاب می‌گردد چراکه از حمایت قشر بالایی از جامعه مهندسی برخوردار هستند. در واقع می‌توان گفت که مافیای واقعی با گل آلود کردن آن سعی در وارونه نشان دادن حقیقت دارند.

مورد دیگری که مافیای نظام مهندسی اقدام به بداخلایی حرفه ای می‌نمایند ایجاد اشکال و کارشکنی به شیوه های مختلف در مسیر پروژه هایی است که گروه رقیب دارند. نکته قابل توجه این است که هستند نفراتی که از سیستم منسجم سازمانی برای خود برخوردار نیستند و در نتیجه فعالیت حرفه ای مهندسی خاصی را دنبال نمی کنند. شاید طنز تلخ ماجرا را در این قسمت بتوان یافت که این افراد ادعای بزرگی و سردمداری می‌کنند حال آنکه حتی در سیستم کاری خود نیز از آن برخوردار نیستند و اطلاعی ندارند.

به امید روزی که چنین مسائل و موضوعاتی به حاشیه رفته و دست در دست یکدیگر به فکر رشد جامعه مهندسی باشیم.

مهندس حجت عزیزی
مهندس حجت عزیزی

آموختن کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم

مشاهده سوابق ساخت

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه ها
  • عباس عسکری : مقاله خوبی بود مرسی
  • کامبیز رضایی : مرسی از مقاله خوبتون
شرکت در وبینار
برچسب ها